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Fabienne Liptay: Practical Epistemology: William Kentridge
Practical Epistemology: William Kentridge
(S. 143 – 162)

Fabienne Liptay

Practical Epistemology: William Kentridge

PDF, 20 Seiten

  • Kunsttheorie
  • Theodor W. Adorno
  • Kunst
  • Ästhetik

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Deutsch

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Fabienne Liptay

ist Professorin für Filmwissenschaft an der Universität Zürich. Sie lehrt und forscht zur Ästhetik, Geschichte und Theorie des Films. In ihren aktuellen Schriften befasst sie sich mit der Bildlichkeit des Films, mit Aspekten von Licht, Kamera und Bildformat, mit ästhetischen Diskursen und kunstwissenschaftlichen Theorien des Films sowie mit dem Verhältnis zwischen Kino und Museum.
Weitere Texte von Fabienne Liptay bei DIAPHANES
Dieter Mersch (Hg.), Sylvia Sasse (Hg.), ...: Aesthetic Theory

There is no theory that is not aesthetic in a certain way. Adorno, too, did not understand his aesthetic theory simply as a theory of the aesthetic, but was aware of the aesthetic implications of theory. At the same time we have to do with aesthetic objects and events in which an aesthetic theory is inherent, which show themselves as art. So from both sides—theory and aesthetics—a link can be made to the etymological meaning of θεωρία (theōria), which understands the theoretical as a seeing or perspective. The book examines this link and simultaneity, focusing equally on the aesthetic implications of theory and the theoretical implications of aesthetic events.

Contributors: Frauke Berndt, Elisabeth Bronfen, Sandra Frimmel, Julia Gelshorn & Tristan Weddigen, Fabienne Liptay, Dieter Mersch, Klaus Müller-Wille, ­Barbara Naumann, Boris Previšić, Dorota Sajewska, ­Sylvia Sasse, Rahel Villinger, Benno Wirz, Sandro Zanetti.

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