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Karianne Fogelberg, Maja Gunn, ...: ‘Has clothing ever been straight?’
‘Has clothing ever been straight?’
(S. 183 – 188)

Karianne Fogelberg, Maja Gunn, Zairong Xiang

‘Has clothing ever been straight?’
Maja Gunn and Zairong Xiang in conversation with Karianne Fogelberg

PDF, 6 Seiten

  • Transhumanismus
  • Kunsttheorie
  • Humanismus
  • Klima
  • Ökologie

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Deutsch

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Karianne Fogelberg

ist wissenschaftliche Mitarbeiterin für Design- und Architekturtheorie am cx centrum für interdisziplinäre studien an der Akademie der Bildenden Künste München. In ihrer Arbeit erforscht sie die gegenwärtige Erweiterung des Designbegriffs unter Berücksichtigung aktueller theoretischer Ansätze, beispielsweise aus den Sozialwissenschaften und der politischen Theorie, und kuratiert auch Veranstaltungen hierzu. 2018 gründete sie das Studio UnDesignUnit (mit Sarah Dorkenwald und Tanja Seiner), das zu aktuellen Fragestellungen im Design und dessen erweitertem Wirkungsfeld arbeitet. Ihre wissenschaftlichen Aufsätze sind zuletzt in der Zeitschrift Design & Bildung (Hg. June H. Park, 2018) erschienen sowie in den Bänden Die Gegenwart der Zukunft (Hg. Susanne Witzgall, Kerstin Stakemeier, 2016) und Reale Magie (Hg. Susanne Witzgall, 2018). Fogelberg hat European Studies am King’s College London und der London School of Economics sowie History of Design am Royal College of Art/Victoria & Albert Museum in London studiert.

Weitere Texte von Karianne Fogelberg bei DIAPHANES
Weitere Texte von Zairong Xiang bei DIAPHANES
Marietta Kesting (Hg.), Susanne Witzgall (Hg.): Human after Man

The ideal of the Western white Man as the universal representative of humanity has repeatedly been subject to critique. For several decades the Jamaican author and philosopher Sylvia Wynter – the book’s title refers to her formulation ‘Towards Human after Man’ – has advocated a decolonial concept of the human decoupled from its Western normalized and racialized configurations. Current neo-materialist, post-humanist or ecological discourses see the most pressing impetus for a rethinking of the human above all in climate change, mass extinction, the tightening fusion of the living and the technical and their associated mechanisms of capitalist exploitation. This book interrelates these different approaches and brings them into dialogue with artistic positions projecting alternative forms of the human in radical and sometimes highly speculative ways. The publication is the result of the seventh annual programme of the cx centre for interdisciplinary studies of the Academy of Fine Arts Munich.

 

With contributions by Morehshin Allahyari, Jean-Pierre Bekolo, Bracha L. Ettinger, Louisa Gagliardi, Maja Gunn, Luciana Parisi, Istvan Praet, Kathrin Thiele, Alexander G. Weheliye, Zairong Xiang and others.

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