Nutzerkonto

Florian Dombois: Art with Some T?
Art with Some T?
(S. 53 – 70)

Florian Dombois

Art with Some T?
A 35-Minute Essay

PDF, 18 Seiten

  • Wissen
  • Wissenschaftsgeschichte
  • Interdisziplinarität
  • Epistemologie

Meine Sprache
Deutsch

Aktuell ausgewählte Inhalte
Deutsch, Englisch, Französisch

Florian Dombois

Florian Dombois

ist bildender Künstler und beschäftigt sich mit Modellen, Landformen, Labilitäten, Seismik, wissenschaftlichen und technischen Fiktionen in unterschiedlichen Darstellungs- und Publikationsformaten. Ausstellungen im In- und Ausland. Seit 2011 ist er Professor an der ZHdK Zürich.

Weitere Texte von Florian Dombois bei DIAPHANES
  • Palaver

    In: Florian Dombois (Hg.), Mira Fliescher (Hg.), Dieter Mersch (Hg.), Julia Rintz (Hg.), Ästhetisches Denken

  • Surf

    In: Florian Dombois (Hg.), Mira Fliescher (Hg.), Dieter Mersch (Hg.), Julia Rintz (Hg.), Ästhetisches Denken

  • Vorwort

    In: Florian Dombois (Hg.), Mira Fliescher (Hg.), Dieter Mersch (Hg.), Julia Rintz (Hg.), Ästhetisches Denken

  • Epilogue

    In: Georges Didi-Huberman, Florian Dombois (Hg.), Laurent Mannoni, Christoph Oeschger (Hg.), Movements of Air

Hartmut von Sass (Hg.): Between / Beyond / Hybrid

Everyone calls for it, but no one knows what the subject matter of this call really is—transdisciplinarity. After a period in which it went from an academic invitation to a demand urgently to be fulfilled, the concept has recently been losing its pull. High time to approach the concept anew and in a new form.

 

This volume collects prominent voices in the debate on transdisciplinarity in a transdisciplinary manner. Its coincidence of content and form in presenting main papers and critical replies to them from a different discipline allows for a vivid discussion and new insights. These stylistically and thematically divergent contributions are linked by reservations about transdisciplinarity as an allround intellectual weapon and the conviction that its programmatic weight could be regained by approaching the subject from the margins—transdisciplinarity where it breaks down, fails, comes to an end. Unravelling transdisciplinarity’s contours by clarifying its limits.